All India Women’s Democratic Association (AIDWA), organizacja polityczna o skrajnie lewicowym charakterze, złożyła skargę do National Human Rights Commission (Krajowej Komisji Praw Człowieka) w New Delhi. Argumentowano, że tradycyjne preferencje dla synów wzmacniają dyskryminację ze względu na płeć, co stanowi poważny problem w Indiach. Ponadto, jak powiedziała AIDWA, reklama utworzyła kulturę dyskryminacji w społeczeństwie, w którym „sprawiedliwa skóra” jest synonimem „piękna”. Litery 3d – gdzie się sprawdzą?

Litery 3d w usługach

Rządowe Ministerstwo Informacji i Radiofonii i Telewizji opowiedziało się po stronie AIDWA i poleciło nie emitować reklam, ponieważ naruszyło ustawę z 1995 r. o sieciach kablowych i telewizyjnych, która stanowi, że nie zezwala się na reklamę, która „wywodzi się z jakiejkolwiek rasy, kasty, koloru skóry, wyznania i narodowości”, a ponadto stanowi, że „Kobiet nie wolno przedstawiać w sposób podkreślający bierną, uległą rolę i zachęcający je do odgrywania podrzędnej drugorzędnej roli w społeczeństwie rodzinnym. https://nowoczesnareklama.eu/oferta/reklama/litery-3d/
Minister powiedział parlamentowi, że jeśli nadawcy nie będą regulować treści reklamowych, rząd będzie do tego zmuszony. Indyjska Rada Standardów Reklamy (ASCI) z siedzibą w Bombaju, organ składający się z reklamodawców i agencji medialnych, nalegała, aby robiła to w sposób regulujący, a nie rządowy. ASCI już powiedział Hindustan Lever, że jego kampania reklamowa była ofensywna i została zakończona.

menuboardy formą relamy

Litery 3d w placówkach edukacyjnych i medycznych

W okresie dekolonizacji od końca lat 40. do 70. brytyjskie i francuskie firmy działające w Afryce i Azji początkowo w dużej mierze ignorowały lokalne, nacjonalistyczne aspiracje. Nauczyli się jednak przystosowywać do nowego ducha niezależności, który kształtował postawy konsumpcyjne. Nowe powstanie klasy średniej było grupą docelową.
Ich reklama odeszła od tradycyjnego paternalistycznego stosunku do tubylców. Zamiast tego przedstawiano miejscowych jako zbliżających się przedstawicieli klasy średniej, którzy kontrolowali rozwój swoich narodów. Te bardziej pozytywne wizerunki wspomagały operacje biznesowe w okresach dyktatury wojskowej, nacjonalizmu gospodarczego i wywłaszczania zagranicznych aktywów. Reklama wyrobów tytoniowych była szczególnie ważna.
Na przykład w egipskiej kulturze popularnej cygar kojarzony był z elitami, fajką wodną o niższej klasie i tradycyjnym stylu życia oraz papierosem z nową klasą średnią, która dążyła do przejścia na nowoczesność. Była to trzecia grupa, do której skierowany był przemysł tytoniowy.
Brazylia jest największym krajem Ameryki Łacińskiej i piątym na świecie pod względem liczby ludności. W XXI wieku gospodarka tego kraju szybko się rozwijała, aż w 2010 r. zaczęła się zatrzymywać. W tym czasie był to szósty co do wielkości rynek reklamowy na świecie, o wartości 14,2 mld USD. Brazylia w 2010 r. zajęła 1. miejsce w rankingu dezodorantów, 2. miejsce w rankingu

produktów dla dzieci, 3. miejsce w rankingu kosmetyków oraz 4. miejsce w rankingu sprzedaży samochodów.