Amazon w końcu pojawił się w Polsce. Jego obecność tutaj z jednej strony jest skierowana do polskich klientów kupujących za granicą, a z drugiej do polskich przedsiębiorców, którzy chcą znaleźć nowe rynki zbytu. Jest to dobry moment, bo zainteresowanie rodzimymi towarami u wszystkich zachodnich sąsiadów stale rośnie. Aktualnie obecna różnica polega w największym stopniu na obecności magazynów Amazon w naszym kraju, które radykalnie zmieniają możliwość handlu i właściwie urealniają tytułowe pytanie: jak sprzedawać na Amazon z Polski?

Waga magazynów Amazon

Magazyny Amazon są przede wszystkim wielkie, bo chociaż platforma początkowo zaczynała handel od książek, to dzisiaj są to niemal wszystkie towary, łącznie z samochodami, a też obsługują dziesiątki krajów na świecie. Natomiast z punktu widzenia użytkowników platformy, ich rola sprowadza się do bardzo dużych udogodnień w handlu zarówno dla kupujących, jak i sprzedających.

https://gogler.pl/pozycjonowanie-w-niemczech-i-uk/

Dla tych pierwszych, na przykładzie, wygląda to tak – chcesz coś kupić, co jest niedostępne w Polsce, znajdujesz to na Amazon. Poczta dzisiaj działa świetnie, możemy płacić kartami kredytowymi, więc nic nie stoi na przeszkodzie, by takiego zakupu dokonać. Najwyżej poczekamy tydzień lub dwa na przesyłkę.

Sprzedaż zagraniczna w platformie zagranicznej

Nic z tego! – Amazon proponuje coś więcej i jest to ściśle związane z obecnością właśnie magazynów w wielu krajach. Otóż powstały one po to, by w danym kraju przechowywać towary z innego, w którym mogą być potencjalnie zakupione. Konsekwencją takiej polityki firmy jest fakt, iż jeśli kupimy coś w Wielkiej Brytanii, a sprzedawca ma odpowiednią umowę z Amazon, jego towar będzie się znajdował w magazynie w Polsce. Tym samym nie będziemy czekać na przesyłkę 2 tygodnie, a otrzymamy ją w bardzo krótkim czasie – w związku z tym, że Amazon dopiero zaczął działać w

Polsce, może to być kilka dni. W niektórych krajach Europy zachodniej klienci czekają zaledwie jeden dzień.

System ten jest więc idealny dla konsumenta ale też handlowca. Polski przedsiębiorca, po nawiązaniu umowy z Amazon, zależnie od kraju, który stanie się docelowym, również będzie mógł umieścić w nim, w magazynach Amazon, swoje towary, dzięki czemu klienci otrzymają je tak szybko, jakby kupowali u siebie. W ten sposób buduje się markę na Amazon i gdy staje się jasne, że klient może na taki obrót sprawy liczyć, sprzedaż zawsze znacząco wzrasta.

Jak sprzedawać na Amazon z Polski bez korzystania z magazynu?

Sprzedaż z wykorzystaniem magazynów Amazon jest jednak obłożona pewnymi opłatami, co jest oczywiste, gdyż nie dotyczy to jedynie przestrzeni magazynowej, ale również obsługi kurierskiej – do klientów towar dostarczają pracownicy Amazon. Polskie ceny są jednak na tyle konkurencyjne, że pomimo tego zyski i straty dobrze się kalkulują. Nie jest to jednak jedyna opcja handlu zagranicznego z wykorzystaniem Amazon.

Drugą jest tradycyjna, dostępna już wcześniej, gdy Amazon nie gościł w Polsce. Obecnie jednak jest ona ułatwiona o tyle, iż sprzedawca nie musi posiadać konta za granicą, jak dawniej. Musi się jednak liczyć z tym, że nieco straci przy przeliczaniu walut. Po założeniu konta i analizie dostępnych na Amazon towarów oraz popytu rozpoczyna się sprzedaż.

Odpowiedź na pytanie: jak sprzedawać na Amazon z polski niczym się w tym zakresie nie różni od tej, której można udzielić względem Allegro, do którego jesteśmy przyzwyczajeni. Zaznaczyć jednak należy, że tylko firmy prowadzące działalność gospodarczą mogą sprzedawać na Amazon. Wyklucza to w pewnym stopniu rynek wtórny prowadzony przez osoby indywidualne i sprzedaż np. używanych ubrań czy sprzętów gospodarstwa domowego, nie wyklucza natomiast np. zarejestrowanego obrotu antykami czy starociami, które obecnie w wielu domach są popularne.