W 1785 roku Christophe-Philippe Oberkampf wynalazł pierwszą maszynę do drukowania kolorowych odcieni na arkuszach tapet. W 1799 r. Louis-Nicolas Robert opatentował maszynę do produkcji papieru o ciągłej długości, poprzednika maszyny Maszyna do Maszyn do Maszyn do Maszyn Fourdrinier. Możliwość produkcji ciągłych tapet oferowała obecnie możliwość tworzenia nowych wzorów i ładnych odcieni, które są szeroko eksponowane w salonach rysunkowych w całej Europie.

Fototapety na wymiar a inne tapety

Wśród producentów tapet działających w Anglii w XVIII wieku znaleźli się John Baptist Jackson i John Sherringham Wśród firm założonych w Ameryce w XVIII wieku:

  • J. F. Bumstead & Co. (Boston),
  • William Poyntell (Filadelfia),
  • John Rugar (Nowy Jork).

Fototapety na wymiar

Wysokiej jakości tapety wykonane w Chinach stały się dostępne od drugiej połowy XVII wieku, to było całkowicie ręcznie malowane i bardzo drogie. Do dziś można go zobaczyć w pokojach w pałacach i okazałych domach, takich jak Pałac w Nymphenburgu, Pałac w Łazienkach, Chatsworth House, Świątynny Newsam, Zamek Broughton, Lissan House i Erddig. Został on wykonany do 1,2 metra szerokości. Naśladowali go producenci angielscy, francuscy i niemieccy, zwykle zaczynając od drukowanego konturu, który był ręcznie barwiony, technika czasami używana również w późniejszych chińskich gazetach.

Pod koniec XVIII wieku moda na malownicze tapety odrodziła się zarówno w Ameryce, jak i we Francji, tworząc ogromne panoramy, takie jak panorama szeroka na 20 pasków z 1804 roku, Sauvages de la Mer du Pacifique (Savages of the Pacific), zaprojektowana przez artystę Jeana-Gabriela Charveta dla francuskiego producenta Josepha Dufoura i Cie, pokazująca podróże kapitana Cook’a. Ta słynna tapeta tzw. „papier peint” wciąż znajduje się w Ham House, Peabody, Massachusetts.

Fototapety na wymiar a meble

Była to największa tapeta panoramiczna w swoich czasach i zaznaczyła rozwój francuskiego przemysłu w tapetach panoramicznych. Firma Dufour odniosła niemal natychmiastowy sukces dzięki sprzedaży tych papierów i cieszyła się ożywionym handlem z Ameryką. Obecnie faworyzujący styl klasycystyczny dobrze sprawdził się w domach okresu federalnego dzięki eleganckiemu wzornictwu Charveta. Jak większość tapet XVIII-wiecznych, panorama została zaprojektowana do zawieszenia nad dado.
Sauvages de la Mer Pacifique”, panele 1-10 z nadrukowanych tapet drewnianych zaprojektowanych przez Jeana-Gabriela Charveta i wyprodukowanych przez Josepha Dufoura.

Obok Josepha Dufoura i Cie (1797 – ok. 1830 r.) inni francuscy producenci panoramicznych tapet malowniczych i tromowanych „il tapet”, Zuber i Cie (obecny 1797 r.) oraz Arthur i Robert eksportowali swoje produkty do Europy i Ameryki Północnej. Zuber et Cie’s ok. 1834 design Widoki Ameryki Północnej znajduje się w sali przyjęć dyplomatycznych Białego Domu.
Podczas gdy Joseph Dufour et Cie został zamknięty w latach 30. ubiegłego wieku, Zuber et Cie nadal istnieje, a wraz z Cole & Son z Anglii i Atelier d’Offard (obecnym od 1999 r.), równie usytuowanym we Francji, jest jednym z ostatnich zachodnich producentów tapet drukowanych w drewnie. Do produkcji Zuber wykorzystuje bloki drewniane z archiwum ponad 100.000 wyciętych w XIX wieku, które są klasyfikowane jako „Pomnik Historyczny”.

Oferuje panoramiczne krajobrazy, takie jak:

  • „Vue de l’Amérique Nord”,
  • „Eldorado Hindoustan”
  • czy „Isola Bella”, a także tapety, fryzy i sufity
  • oraz ręcznie drukowane tkaniny meblowe.