Edukacja na świeżym powietrzu zazwyczaj odnosi się do zorganizowanej nauki, która odbywa się na świeżym powietrzu. Programy edukacji na świeżym powietrzu czasami obejmują doświadczenia oparte na dzikiej przyrodzie, w których studenci biorą udział w różnych odważnych wyzwaniach i zajęciach na świeżym powietrzu, takich jak wędrówki piesze, wspinaczka, kajakarstwo, kursy linowe i gry grupowe.

Nagroda im. Johna Muira jest jedną z organizacji, które zachęcają do nauki na świeżym powietrzu i stwarzają możliwości w tym zakresie. Edukacja na świeżym powietrzu opiera się na filozofii, teorii i praktykach edukacji doświadczalnej i środowiskowej. Szkoła Leśna to podejście do nauki na świeżym powietrzu, które wspiera rozwój poczucia własnej wartości i pewności siebie przy wykorzystaniu środowiska naturalnego.

Dzień dziecka Białystok edukacja poza szkołą.

„Edukacja poza klasą” opisuje naukę w szkole, inną niż nauka w klasie uczniów siedzących w pokoju z nauczycielem i książkami. Obejmuje biologiczne wycieczki terenowe i poszukiwanie owadów w ogrodzie szkolnym, jak również zajęcia wewnątrz budynków, takie jak obserwowanie ewidencji zapasów w miejscowym sklepie lub zwiedzanie muzeum. Jest to koncepcja, która obecnie odradza się ze względu na uznanie korzyści płynących z bardziej aktywnego stylu. Komisja Edukacji i Umiejętności przy Izbie Gmin Wielkiej Brytanii poinformowała, że ożywia historię i sztukę, rozwija umiejętności społeczne oraz wyraźnie zwiększa geografię i naukę. Więcej na dzień dziecka Białystok.

Zorganizowany dzień dziecka

Dzieci uczą się na świeżym powietrzu

Pomimo dowodów na to, że dzieci uczą się na świeżym powietrzu, istnieje wiele przeszkód na drodze do tego celu. Jedną z tych przeszkód jest niechęć nauczycieli, rodziców i innych osób do podejmowania ryzyka, co zwiększa niechęć do tak różnorodnych i fizycznych zadań. Dziennikarz Tim Gill pisał w swojej książce „No Fear” o awersji do ryzyka rodzicielskiego i instytucjonalnego, która ma wpływ na wiele działań z dziećmi. Kolejną przeszkodą są postrzegane wysokie koszty ułatwiania nauki na świeżym powietrzu.

Tworzenie środowiska nauki na świeżym powietrzu nie musi jednak wiele kosztować. Potwierdza to brytyjski etap ramowy, w którym nakreślono najlepsze praktyki w nauczaniu wczesnoszkolnym: „Uczenie się na świeżym powietrzu jest skuteczniejsze, gdy dorośli skupiają się na tym, co dzieci potrzebują, a nie na tym, co muszą mieć. Podejście uwzględniające raczej doświadczenia, a nie wyposażenie, stawia dzieci w centrum procesu uczenia się i zapewnia, że indywidualne potrzeby edukacyjne i rozwojowe dzieci są brane pod uwagę i skutecznie zaspokajane”.